top of page

"X TAXI" NOTEIKUMI

LIETOŠANAS NOTEIKUMI

Šie lietošanas noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka kārtību, kādā pasažieri (turpmāk – Klienti) izmanto XTAXI mobilo lietotni (turpmāk – Lietotne), lai pasūtītu un saņemtu XTAXI partneru (turpmāk – Partneri) sniegtos neregulāro pasažieru pārvadājumu pakalpojumus (turpmāk – Pakalpojumi).
 

1. XTAXI lietotnes operators

XTAXI lietotnes operators ir SIA “Rīgas autonoma”, vienotais reģistrācijas Nr. 40103878168, juridiskā adrese: Dzirciema iela 121, Rīga, LV–1055, Latvija. E-pasta adrese: xtaxi@xtaxi.lv 
 

2. Lietotnes izmantošana

2.1. Lietotne nodrošina informācijas sabiedrības pakalpojumus un darbojas kā starpnieks starp Partneriem un Klientiem.
2.2. XTAXI nesniedz Pakalpojumus – tie tiek nodrošināti Partneru atbildībā saskaņā ar noslēgto līgumu ar Klientu.
2.3. XTAXI neatbild par līguma starp Klientu un Partneri izpildi, kā arī par jebkādiem strīdiem, kas var rasties Pakalpojumu sniegšanas gaitā.

 

3. Licence Lietotnes izmantošanai

3.1. XTAXI piešķir Klientam bezmaksas, neekskluzīvas un atsaucamas tiesības izmantot Lietotni saskaņā ar šiem Noteikumiem.
3.2. Klients nevar nodot šīs tiesības citai personai vai piešķirt apakšlicenci.
3.3. XTAXI var jebkurā laikā anulēt šīs tiesības bez iepriekšēja brīdinājuma.

 

4. Pakalpojumu pasūtīšana un atcelšana

4.1. Pakalpojums tiek uzskatīts par pasūtītu, ja Partneris apstiprina braucienu Lietotnē.

4.2. Vadītāja tiesības atteikt pakalpojumu

Taksometra vadītājam ir tiesības atteikt pakalpojumu vai atcelt pieņemto pasūtījumu aplikācijā šādos gadījumos:

  • Drošības apdraudējums un uzvedība:

  • Klients ir redzamā reibumā, agresīvs, rupjš vai uzvedas tā, kas apdraud vadītāju, citus pasažierus vai transportlīdzekļa drošību.

  • Klients mēģina pārvadāt bīstamus, nelegālus vai ārkārtīgi lielus/netīrus priekšmetus, kas var sabojāt transportlīdzekli vai radīt risku.

  • Klients atsakās ievērot likumā noteiktās prasības, piemēram, drošības jostu lietošanu.

  • Klients nespēj vai atsakās apmaksāt pakalpojumu, vai ir skaidras pazīmes par krāpšanas mēģinājumu vai nodomu.

  • Pasažieru skaits pārsniedz transportlīdzekļa atļauto ietilpību.

  • Pieprasītais galamērķis atrodas ārpus pakalpojumu zonas vai maršruts ir neizbraucams/bīstams (piemēram, ceļu remonts, plūdi, spēcīga snigšana).

  • Vadītājs ir ceļā uz citu, iepriekš rezervētu pasūtījumu, vai viņa darba laiks ir beidzies saskaņā ar normatīvajiem aktiem.

  • Klienta bagāža ir pārāk liela, smaga vai citādi nav piemērota transportlīdzekļa tipam.

  • Klienta stāvoklis vai viņa mantas rada tiešu risku sabojāt vai būtiski nosmērēt transportlīdzekļa salonu.

Vadītājs nedrīkst atteikt pakalpojumu diskriminējošu iemeslu dēļ, piemēram, rases, reliģijas, dzimuma, invaliditātes vai seksuālās orientācijas dēļ.
4.2. Ja Klients atceļ Pakalpojumu pēc noteikta laika, var tikt piemērota atcelšanas maksa.
4.3. XTAXI ir tiesības bloķēt Klienta kontu, ja atkārtoti tiek veikta bezmaksas Pakalpojumu atcelšana.

 

5. Bagāžas pārvadāšanas noteikumi

5.1. Bagāža var tikt pārvadāta taksometra bagāžas nodalījumā vai salonā, ja tā netraucē vadītājam.
5.2. Vadītājam ir tiesības atteikt lielgabarīta bagāžas pārvadāšanu, ja tā neatbilst noteikumiem.
5.3. Klients ir atbildīgs par zaudējumiem, kas radušies transporta līdzekļa sabojāšanas dēļ.

 

6. Maksājumi Lietotnē

6.1. XTAXI saņem maksājumus un nosūta tos Partneriem.
6.2. Klients ir atbildīgs par papildu maksām, ko var noteikt maksājumu pakalpojumu sniedzēji.
6.3. Strīdi par maksājumiem tiek risināti, sazinoties ar XTAXI klientu atbalstu.

 

7. Atlaižu kodi

7.1. XTAXI var piedāvāt atlaižu kodus dažādu akciju ietvaros.
7.2. Atlaižu kodiem ir ierobežots derīguma termiņš un tie var tikt anulēti jebkurā laikā.
7.3. Vienam Pakalpojumam var tikt piemērots tikai viens atlaižu kods.

 

8. Atbildība

8.1. XTAXI nav atbildīgs par Pakalpojumu kvalitāti un Partneru rīcību.
8.2. XTAXI neatbild par jebkādiem zaudējumiem, kas radušies Lietotnes izmantošanas rezultātā.
8.3. XTAXI var ierobežot vai bloķēt Lietotnes piekļuvi, ja tiek pārkāpti Noteikumi.

 

9. Lietotnes izmantošanas labā prakse

9.1. Klientiem jāizturas ar cieņu pret Partneriem un jāievēro godīgas lietošanas principi.
9.2. XTAXI patur tiesības slēgt kontu, ja tiek konstatēti pārkāpumi.

 

10. Noteikumu grozījumi

10.1. XTAXI var jebkurā laikā veikt izmaiņas Noteikumos.
10.2. Par būtiskām izmaiņām Klienti tiks informēti ar e-pasta vai Lietotnes paziņojumiem.

 

11. Noslēguma noteikumi

11.1. Visi strīdi tiek risināti pārrunu ceļā.

11.2. Informāciju par patērētāju ārpus tiesas strīdu risināšanu - https://www.ptac.gov.lv/lv/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze
11.3. Ja pārrunas neizdodas, strīdi tiek izskatīti Latvijas Republikas tiesās saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.


Noteikumi stājas spēkā 2025.gada februārī.

bottom of page